Vragen over de mazelen of kinkhoest? Hier kun je meer lezen! Mazelen en Kinkhoest
Afspraak maken
Overzicht
Hulp nodig?
Heb je een vraag?
Klik hier
Hulp nodig?
Sluit

    Vorige stap

    Dank voor uw vraag!

    We nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

    Sluit
    Vorige pagina
    JgzApp

    Veelgestelde vragen over de JgzApp

    Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Deze hebben we met de antwoorden op een rij gezet. Misschien staat jouw vraag er ook tussen.

    AANMELDCODE

    Waarom moet ik de eerste aanmeldcode voor de JgzApp altijd PERSOONLIJK aanvragen?
    Dit moet omdat wij uiterst zorgvuldig met de gegevens omgaan van alle kinderen die bij ons in zorg zijn en niet willen dat deze gegevens verkeerd terecht komen. Wij willen er dus zeker van zijn dat jij de ouder van het kind bent. Het kan zijn dat wij om een legitimatie vragen. Wij proberen wel om de aanmelding zo eenvoudig mogelijk te maken door als wij bij je op bezoek komen (voor bijvoorbeeld de hielprik of intake) meteen de mogelijkheid te bieden om een aanmeldcode te ontvangen.

    Ik ben mijn code kwijt. Moet ik deze dan weer PERSOONLIJK aanvragen?
    Nee, als je al een keer PERSOONLIJK de aanmeldcode hebt aangevraagd, kun je een nieuwe code altijd telefonisch of per mail aanvragen.

    Hoe ziet een aanmeldcode eruit?
    Een aanmeldcode bestaat uit 16 cijfers en ziet er als volgt uit:     101-54310535-29761

    Als ik de JgzApp opnieuw moet installeren, heb ik dan een nieuwe aanmeldcode nodig?
    Ja! Wanneer je bijvoorbeeld een nieuw toestel hebt en de JgzApp opnieuw moet installeren, dan moet je bij ons een nieuwe aanmeldcode aanvragen. Hiervoor hoef je niet persoonlijk langs te komen, dit kun je eenvoudig via de mail of telefonisch doen.

    Kan ik de JgzApp al aanvragen tijdens de zwangerschap?
    Ja, dat kan. Wel zo handig, want je hebt dan direct toegang tot onze uitgebreide informatiemodule en als je een afspraak hebt staan voor een eerste huisbezoek al tijdens je zwangerschap, dan kun je deze ook beheren via de JgzApp.

    Als ik de app al heb aangevraagd tijdens mijn zwangerschap, moet ik dan voor mijn kind een nieuwe code aanvragen?
    Nee, dat hoeft niet. Wij kunnen jouw kind heel gemakkelijk toevoegen in jouw huidige JgzApp. Dit kun je aangeven bij de jeugdverpleegkundige tijdens het intakegesprek of je kunt ons even bellen.

     

    ACCOUNT

    Kunnen mijn partner en ik beiden gebruik maken van de JgzApp voor onze kind(eren)?
    Ja, dat kan. Beide ouders kunnen gebruik maken van de JgzApp voor dezelfde kinderen. Let op! Wel moeten beide ouders persoonlijk een eigen aanmeldcode aanvragen.

    Kan mijn 2e kind ook toegevoegd worden in de JgzApp?
    Ja, dat kan zeker. Als er een 2e kind wordt geboren, kan deze heel gemakkelijk worden toegevoegd in jouw huidige JgzApp. Dit kun je al aangeven tijdens het huisbezoek voor de hielprik, bij de jeugdverpleegkundige tijdens het intakegesprek of tijdens een consult op het consultatiebureau. Je kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen.

    Hoe kan ik wisselen tussen meerdere kinderen in de JgzApp?
    Dit kan door het juiste kind rechtsboven in de JgzApp te selecteren. Als je de app al hebt aangevraagd tijdens je zwangerschap, staat hier ook jouw eigen naam bij.

    Blijven de gegevens in de JgzApp staan als mijn kind 4 is geworden?
    Ja. Alle gegevens van je kind blijven, ook nadat je afscheid van ons hebt genomen, zichtbaar in de JgzApp. Deze gegevens staan in het digitaal dossier van je kind en dit dossier blijft bewaard. De toegang tot deze gegevens komt alleen te vervallen als jouw 06-nummer of emailadres wijzigt nadat je kind 4 is geworden. Het is dan niet meer mogelijk een nieuwe aanmeldcode aan te vragen. 

     

    DIGITAAL DOSSIER

    Als ik de JgzApp opnieuw moet installeren, ben ik dan alle informatie kwijt?
    Nee, zeker niet! Alle gegevens die je in de JgzApp ziet, komen uit het digitale dossier van jouw kind. Dit betekent dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuw toestel hebt en de JgzApp opnieuw moet installeren, alle gegevens gewoon beschikbaar zijn. Wel moet je bij ons even een nieuwe aanmeldcode aanvragen als je de JgzApp opnieuw installeert. Dit kun je eenvoudig per mail of telefonisch doen.

    Het vaccinatie overzicht in de JgzApp klopt niet met het overzicht in mijn groeiboekje, wat nu?
    Als je ziet dat de vaccinatiegegevens van je kind in de JgzApp niet hetzelfde zijn als de gegevens in het groeiboekje, geef dit dan door aan één van onze medewerkers. Dit kan tijdens een consult of telefonisch, maar je kunt dit ook via Feedback, mail of chat knop in de JgzApp doen. Deze knoppen kun je vinden onder ‘instellingen’.

    Kan een verwijsbrief of document gedeeld kunnen worden via de JgzApp?
    Ja, dat kan. Een verwijsbrief bestemd voor een oogarts, logopediste of kinderarts of ander document kunnen onze JGZ-medewerkers eenvoudig met je delen via de functie ‘documenten’ in de JgzApp. Zo heb je deze altijd bij de hand tijdens een afspraak. Ook andere informatie die een JGZ -medewerker heeft besproken zoals (onderdelen) uit het dossier, een terugkoppeling van een medisch specialist, een folder of informatie over een onderzoek, kan op die manier worden getoond.

     

    AFSPRAKEN

    Kan ik kiezen op welke locatie ik een afspraak wil maken?
    Ja, dat kan. Via de JgzApp is het mogelijk een afspraak te maken op al onze locaties. Ook kun kiezen met wie je een afspraak wilt en over welke onderwerpen je het wilt hebben.

    Ik wil alleen een meet en weeg-afspraak, kan dat in deze Coronatijd?
    Ja dat kan, alleen niet via de JgzApp. Bel naar 088-9959595 en geef aan dat je graag alleen een meet en weeg-afspraak wilt. Zij helpen je verder. Je kunt ook eenvoudig zelf thuis je kind wegen en meten. Lees HIER hoe je dit doet.

    Ik heb een telefonische afspraak. Hoe zien jullie nu of mijn kind voldoende groeit?
    Vóór het telefonisch consult kun je je kind zelf wegen en meten. Hoe je dat doet, kun je HIER lezen. Tijdens het telefonisch consult zet de jeugdarts of verpleegkundige deze gegevens in het dossier van je kind. Deze gegevens zie je gelijk in de groeicurve in jouw JgzApp. Zo kunnen jullie samen toch de groei van je kind bespreken.

    Zijn alle afspraakmogelijkheden beschikbaar in de JgzApp?
    Nee, door de coronamaatregelen zijn wij genoodzaakt onze afspraken anders te plannen. Hierdoor zijn een aantal afspraakmogelijkheden niet beschikbaar voor ouders in de JgzApp die wel telefonisch beschikbaar zijn. Onze excuses daarvoor!

    Als ik een afspraak maak via de JgzApp, ontvang ik dan ook een reminder?
    Ja, je ontvangt altijd 4 dagen én 1 dag voor een afspraak via de mail een reminder van ons. Ook als je een afspraak maakt via de JgzApp.

    Zodra ik een afspraak verzet, zie ik mijn oude afspraak niet meer terug. Hoe voorkom ik dit?
    Dit kun je voorkomen door eerste een nieuwe afspraak te maken en dan pas de oude te verwijderen.

    Ik wil een afspraak plannen bij een specifieke medewerker. Ik weet alleen niet meer haar naam..
    Kijk dan op onze website bij de locatie waar je altijd komt. Hier staan per locatie foto’s van het team. Zo kun je de specifieke medewerker waarschijnlijk wel vinden.

    Hoe weet ik wanneer ik weer een afspraak moet maken?
    Je kan een afspraak maken op het moment dat jij daar behoefte aan hebt. Voor bepaalde onderzoeken geldt een aanbevolen leeftijd, hiervan hebben wij een overzicht gemaakt. Als je daar gebruik van  wilt maken kan je  rond die leeftijd van je kind een nieuwe afspraak maken. Dit kun je in overleg doen met je jeugdarts of verpleegkundige, maar ook zelf via de JgzApp.

    Vorige pagina